CITAT (Klint @ 14-11-2012, 15:26)

Ha-ha Margith,ja hur ska jag kommentera detta?
Visst har jag katt,men vad händer vid tvätt menar du jag tycker det är synd att inte använda dina överkast,men kanske jag ändrar mej när jag testat!
Ok, jag ska försöka att förklara
Ett handvirkat överkast till en dubbelsäng är tungt! Hur tungt tror du att det är när det är nytvättat? Överkastet ska helst ligga ner när det torkar: eftersom det är så tungt "hänger det sig" och blir ojämnt i kanterna om du hänger upp det på t ex ett vädringsställ. Ja, jag har använt vädringsställ för torkningen, men då får du vika om det och hänga det åt andra hållet med några timmars mellanrum, tills det är helt torrt.
Börjar du vara med nu om vad jag menar när jag säger att det är en hel del extrajobb med ett sånt här överkast?
Vad gäller katten/katterna (vi har hundar) : våra hundar har alltid legat i vår säng. Hundhåren är inte helt lätt att få bort från överkastet eftersom det är så tungt att mina axlar och min nacke inte klarar av att damma ett sånt här överkast. Men du kanske har piggare axlar och nacke än jag?
Det här gjorde att jag bestämde mig för att mina överkast var inget jag ville använda och sen skyndade jag mig att skylla lite extra på hundarna: de bäddar! Och det kan gå ganska livligt till

Fastnar de med en klo i överkastet (ganska lätt hänt eftersom det är ett virkat överkast) så kan överkastet gå sönder.
Katter.. vässar inte de klorna?
Men jag håller fortfarande med dig. Ett virkat överkast är kanonsnyggt och skulle passa utmärkt i ditt sovrum.
Men nu är du iaf lite varnad...
Om inte annat tycker jag att du ska tänka dig för hur mycket du är beredd att betala för överkastet, som jag ser det kan "överlevnadstiden" vara väldigt kort