Halaj!
Ett jämrans otyg detta med att man drar in grus i hallen. Har samma problem, fast jag har valt ett helt annat sätt att attackera det.
Jag la en heltäckningsmatta där, jag vill minnas att jag köpte den på Bauhaus. Mattan var gjord av cocosfiber, jag tror att den kallades cocosmatta. Den ser lixom ut som en dörrmatta, fast i metervara. Sketabra.
Fördelar. Den ger en ”varm” känsla till skillnad från ett klinkergolv som kan uppfattas som kallt, hårt och sterilt.
Man märker ingen skillnad mellan dammsugningarna. Det kan vara så att hela mattan innehåller 2 kg grus, men det känner/ser man inte. Gruset ramlar ner i fiberstrukturen. Man märker det på att det smattrar som attan i dammsugarröret när man dammsuger. Mattan känns precis likadan före som efter dammsugning. Fullständigt omöjligt att avgöra ifall det är nystädat eller inte!
Nackdelar. Öhh, kan inte hitta några, i alla fall inga praktiska sådana. Det skulle möjligtvis vara att man inte vill att hallgolvet ser ut som en gigantisk dörrmatta, men det får man ju ta ställning till själv.
//T
|