Vi kan ju vara överens då om att en del trivs med att ha mörkt omkring sig och att det inte gör dom något alls , jag och mina bygrannar gillar att ha ljus omkring oss för utom en granne då så jag är absolut inte ensam om den åsikten att dom som har gatulyse bör ha dom tända på natten utav flera anledningar .Naturligtvis kan man inte tvinga någon att ha sina lampor tända ute på natten om de inte vill efter som de själva bekostar dom .Förut var det här området bara bebyggt med sommarstugor men efter att kommunen grävde ner vatten o avlopp så har bilden förändrats nu är vi 14 året runt boende utsprida därför har väl kraven på belysning på natten ökat helt enkelt ,för många handlar det om just trygghet en del här ute cycklar till stan tidigt på morgonen en del har skifftjobb underlättar ju om det finns lyse eftersom det springer mycket vilt här.Och som sakt både försäkringsbolagen och polisen rekomderar ju en att inte släcka ner helt inne och ute då det underlättar för inbrott ,vi har haft en del insidenter här ute tidigare och lyser det i byn är det lättare att se om det sker något skumt om det åker bilar här på nätterna som inte hör hit tex, är det svart som i en säck ser du ju inte ett dugg av vad som sker runt dig .Vilket fall så är jag en av dom som inte gillar att bo i kolmörker .
|