CITAT (Motti @ 20-11-2012, 22:38)

Alltså !verkar som några här är ute efter mig igen fast i vänligare ton .

Mina grannar har Gatubelysning dom som är året runt boende men inte dom som är sommarstugeägare !Jag brukar bli anklagad för att inte läsa trådarna=inläggen men nu inser jag att det kvittar !alla gör lika dant läser inte hela tråden .
Jag är helt säker på att ingen är ute efter dig. Vad som är problemet här att vi inte verkar förstå vad du menar. Och vi vill försöka förstå det. Jag har läst alla dina inlägg i den här tråden med jag förstår inte riktigt ändå.
Du säger att dina grannar som är fastboende kan själva avgöra om deras gatlampor ska vara tända eller inte. I min värld är gatbelysning något som styrs centralt. Antingen med timer eller med sensorer så att de tänds vid skymning och släcks vid gryning.
Men på ert område verkar det vara så att varje enskild fast boende rår om sin egen gatlampa. Är det så, eller har jag missförstått något?
Om det är så, har de då sina egna lampor ute på allmän väg eller vid sin tomtgräns?
Kan du försöka förklara så vi förstår? För om vi förstår så kan vi svara på ett vettigare sätt.