CITAT (Aqvakul @ 28-11-2012, 05:52)

Jag ska passa mina härliga små barnbarn en stund i eftermiddag. Ofta kommer jag dit trött och stressad. Det märkliga är att trots att det är väldigt intensivt så ger de mig energi och jag lämnar dem till kvällen glad och tillfredställd.
Visst är det så.
Ser det inte som ett "offer" att vara med dom.
Man blir härligt glad med dom.

CITAT (Ugglemormor @ 28-11-2012, 10:58)

Stintan,
Stintan,
Så du tycker att det var mitt fel att svärmor var sjuk och man fick tassa med tår här hemma för att inte bli orsaken till hennes ilska, vrede eller allm. löje?
Min dotter, om hon får barn, kommer inte ha farmor från sin makes sida pga att hon dog ung och en "ersättare" har inte kommit med i bilden. Hon hade min mågs yngste bror med på olyckan, blott 6 år gammal, men minns mer än väl när modern dog, slitade att andas. Krockade med en större bil.
Min måg var endast 12 år.
Jag tycker att det är inget att vara "elak" mot mig, hade som sagt var önskat att mitt barn hade fått de jular som de flesta barn ser framemot.
Min väninna kommer snart, tills min infl. spruta börjar verka att visa upp den senaste tillskottet, nu när hon blev äntligen fatmor, att visa sina senaste bilder av sina små och vi får en efterlängtad pratstund tillsammans.
Kanske vet också min dotter mer säkert om hon ska ha smått eller om det var falsk alarm. När det blir för mycket med barnbarn, brukar hon ringa o få komma till mig och "vila upp sig"/"prata av sig".
Man ser emot det hela på annat sätt när det finns avstånd mellan oss och det känns gott att vi kan ha våra pratstunder nu per telefon, nästan varje dag, så länge hon är inte i form.
Det finns så mycket annat vi kan göra för/med ev. barnbarn än just bara julstöket. Det gäller bara att vara lyhört för deras önskemå. .........
Gott för dig Motti att få känna på hur det blir att vara farmor, det tycker min väninna också.......

Den enda som drar upp julen är du Ugglis.
Resten av os pratar om Glädjen med barnbarn och Mottis framtida farmorskap.
Grattis förresten, till både Motti och Hattstugan.