Bravo Peztis! Opererade vänster stortå mot hallux valgus för 6-7 år sedan. Bland det bästa jag gjort! Själva operationen var inte särskilt plågsam (lokalbedövning - ta gärna en liten lugnande innan, för det "knastrar" obehagligt) men konvalescensen är förstås lite bökig. Bra smärtstillande efteråt, så det var inte problemet, dock hopp på kryckor/krycka ett bra tag, upp och ned i trappor från tredje våningen utan hiss bl a. Inte helt lätt. Så rätt att få det gjort medan man har god rörlighet i övrigt. Ger bra armmuskler också. (Du provar ut kryckorna innan operationen och tränar lite så att du får koll.) Och det är alldeles underbart när det hela är över. Vilket urval av skor t ex - bara det. (Ärvt från far min förresten, så det är inget koketteri i botten. Kör fortsatt tämligen foträtt - men mkt snyggare, billigare och utan smärtor.) Viktigt att följa rehabiliteringen, med diverse övningar efteråt för att återskapa nervförbindelser och muskler. Jag fuskade en del där och har ngt försvagad vrist ska jag erkänna. Har ingen erfarenhet av både lilltå och stortå på samma fot. Men uppmuntrar verkligen till detta! Det kommer att gå bra. Och du möter våren med nya spritt i fötterna. Grattis!