Malarmaster, exportförbudet kommer att finnas kvar, men kommisionen lägger fram, att det skall bli förbjudet med smaktillsatser i snuset, och att det måste vara minst 80-85% tobak i snuset. Redan nu är det 50 % vatten, vilket inte skall tillåtas i fortsättningen, samt att "smakgivande" tillsatser förbjuds, som lakrits, vanilj eller pepparmint t.ex. Eftersom det bara är Sverige som har snus inom EU, så borde den jäkla maltesern ge fan i det - det är vår egen sak. Det vore bättre han arbetade bort sin arabiska syn på kvinnor. Han vill återinföra förbudet på aborter på Malta, och en hel del andra kvinnorättslagar. "-Kvinna, om du går 5 meter från spisen, så är du på rymmen!". Jäkla tokfan, om jag får säga så... Och när du nu är inne på hälsovådlighet, tror du att alkohol, om det lanserats idag, hade godkänts? Nä, bevares, det är ju grunden i fransk "livsmedelsproduktion", tillsammans den grymma matningen av gäss, för att framkalla 4 ggr så stor lever som normalt...men sådana avarter får ingen kritik från kommisionärer. Dom törs inte, kräken, för Frankrike och Spanien m.fl. är orubbliga i sin "tradition". Vi skall bara inte tala om italienarna och deras djurhållning. Det är bata avskyvärt! Marit Paulsen...släng dig i väggen, en stor floskel är hon. Vad jag vet så har hon inte stått upp för ett enda argument, som hon valdes in i EU-parlamentet. Hon t.o.m. röstade nej, när man föreslog 8-timmars maxtransport för djur..men tjänar stora pengar gör hon, som vi skall betala... Behöver väl inte säga att jag heller inte röstade för EU-medlemskap. Min insikt om sydeuropa är för stor, för att godta dom som likasinnade. Grekland, Italien, Spanien, Portugal...jesses vad dom har lurat skjortan av oss! I Grekland byggdes Via Ignatia för EU-pengar. En fyrfilig motorväg öst-väst i norra Grekland. Den används runt Thessaloniki, men bortanför städerna kan herdarna valla fåren på vägrenen. Beträffande tobaksodlingen i Europa, så är det den mest gynnade av alla "lantbruksprodukter". Man odlar tobak i Grekland i ganska stor omfattning, sedan bränner man grödan, för den dåliga kvaliteen ger inga köpare. Sedan inkasserar man EU-pengar...Jag kan riktigt se framför mig hur förhandlingarna går till: "-Om du inte röstar mot tobaken, så röstar inte jag emot gåslever/tjurfäktning!" Edit stavfel samt tillägg om tobaksoding.
Redigerat av Bengalow: 19-12-2012, 21:39
|