CITAT (malarmaster @ 19-12-2012, 19:35)

just snuset fick ju sverige ha kvar som ett undantag när vi gick med,förutsättningen var att vi skulle ha det inom landet.undantaget blir ju kvar.svensken kan fortsätta snusa.
men när det gäller export av snus är det då förbud mot smaksatt snus.
varför så upprörda?
personligen är jag emot tobak och tycker man skall försvåra allt som kan öka konsumtionen av detsamma.
jag skulle vilja se stopp av jordbruksstöd till tobaksodlare,en hög prisnivå inom eu på tobak(kan styras genom punktskatter) som dessutom bör vara rätt lika inom eu så transport mellan länderna blir meningslös.
rökning går ju ner inom hela eu,i sverige har det minskat kraftigt de senaste 10 åren,varför då försöka öka konsumtionen på snusområdet?
skadeverkningarna som tobaken orsakar kostar stora pengar och enormt lidande för de som drabbas.
personligen tycker jag det är bra med beslutet,varför hjälpa tobaks/snusindustrin att öka sina marknadsandelar på europeernas hälsas bekostnad?.Ulf
Du hävdade att du hade rätt i politiktråden också, men så fort man lyckades bevisa att din sk logik var ett enda misslyckande, så undvek du vidare diskussion. Dock glädjer jag mig åt att du inser när du är besegrad.
Huruvida du är emot tobak eller inte skiter vi fullständigt i. Jag själv brukar ingen form av tobak, men för den saken skull vill jag inte missunna andra att göra det. Låt folk leva sina egna liv, istället för att predika hur andra ska göra.
Alkohol och skräpmat är också skadligt, så då kan vi ju lika gärna förbjuda det när vi ändå är i farten.