CITAT (mamamaggan @ 22-12-2012, 11:18)

Är som du gnon , tycker illa om all slags extremism , och inser vilket hot det utgör. Tyvärr så verkar det som om folk i allmänhet har blivit så " lagom " och flata att de reagerar inte ens .
Vet att det finns de som tycker att personer som Åsa får skylla sig själva , varför ska hon gräva i " sånt där " ?
Träffade på en representant för Rädda Barnen på stan i går och han visade vad de gör för att barn , 9 - 10 år gamla , ska sluta mobba varandra . Mobbingen är mest utbredd på nätet , man kan få vara " osynlig " där.
Mobbing bland barn eller vuxna , invandrarfientlighet eller annat där man hotar med våld p g a att man inte gillar andras åsikter är skrämmande för mig.
Skitsnack bakom ryggen på folk som man " skickar " vidare hör också till sådant som leder till mindre förståelse för varandra .
Finns det någon organistaion som man kan gå med i för att försöka hindra sådant här ?
Jaa, det är samma märkliga argumentation som när man säger att kvinnan som blev utsatt för en överfallsvåldtäkt i parken borde ha förstått bättre än att röra sig i en park efter mörkrets inbrott, man skuldbelägger offret i stället. Jag hoppas iaf att det beror på att man inte tänkt tanken färdigt och vad det verkligen skulle innebära om vi började begränsa oss alltmer både rent fysiskt och och medialt - allt utifrån hotbilden. Visst skulle Åsa Linderborg kunna skriva om Nalle Puh´s irrfärder istället för att slippa dödshot och råa sexistiska tillmälen men det är just det som är den springande punkten...skall vi anpassa oss eller sätta ner foten och visa vår avsky?
Den enda jag känner till är Stiftelsen Expo - vet ej om man kan vara medlem där men de ger iaf ut en tidskrift. Stieg Larsson, han med Millennium böckerna arbetade där.
Redigerat av Gunilla T: 22-12-2012, 15:01