Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svininfluensa 2013
          Huggorm
          Inlägg 06-01-2013, 13:24
          Länk hit: #1

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Årets utbrott verkar bli det värsta sedan det stora 2009. Det har rapporterats en del fall från bland annat Småland. I Norge har det hunnit mycket längre, där har det redan varit dödsfall.

Jag misstänker starkt att jag fått det, jag har spenderat mycket tid i Oslo den sista tiden. Symptomen är för mig samma som de var 2009, framför allt sätter det sig i halsen och lungorna. Ont i kroppen och allmän trötthet samt tidvis huvudvärk. Det hela hänger i länge men bryter inte riktigt ut på riktigt.

Hur är det för er andra, har ni fått det ännu? Någon som vågat vaccinera sig den här gången?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KRT
          Inlägg 13-01-2013, 09:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Som det står i artikeln vet man ännu inte hur genen kopplas till narkolepsi. Dessutom är immunförsvaret involverat i all inflammation, så det är klart att en genetisk påverkan påverkar alla inflammatoriska processer i kroppen, inte bara de som ger upphov till autoimmunitet.... Utan att vara kategorisk så verkar inte den läkare som skrivit artikeln veta vad han snackar om, men det är inte så konstigt eftersom han troligen inte är rheumatolog med specialintresse för inflammatoriska processer (och uppenbarligen inte heller vet hur man översätter genes till svenska....men det är en annan sak). Det är ganska komplicerat med autoimmunitet och hur det regleras, men jag kan försöka förklara hur ja menar om du vill men vi kanske ska ta det via PM i så fall?

Har du en kronisk sjukdom som innebär att du blir svårare sjuk än andra av influensa, förkylning, magsjuka etc? Är du över 65? Du råds du vaccnera dig.

Följande vacciner är aktuella förvaccination i Sverige
          Afluria- innehåller ej kvicksilver såvitt jag kan se på inneållsförteckngen
          Fluarix - som ovan
          Fluenz - nässpray, förekommer i någon större utsträckning i Sverige
          IDflu - som de två första
          InflexalV - som ovan
          Influvac - som ovan
          Intanza - speciell administration, osannolikt i Sverige i någon större utsträcknig
          Optaflu - som Afluria
          Vaxigrip - som Afluria

Virus som används till vaccin odlas i hönsägg, så det kan naturligtvis inte uteslutas att hönrna pickat i sig några atomer kvicksilver, men det har inte tillförts något kvicksilver eller kvicksilverförening till vaccinet.
          Hittade fö denna info genom följande sida http://www.lakemedelsverket.se/OVRIGA-SIDO...songsinfluensa/ , och gick sedan vidare och läste innehållsförteckningen på varje individuellt vaccin......

Redigerat av KRT: 13-01-2013, 09:09

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Inlägg i den här tråden
          Huggorm   Svininfluensa 2013   06-01-2013, 13:24
          gunsta   Jag vaccinerar mig alltid mot influensa varje år, ...   06-01-2013, 14:10
          mamamaggan   Tror inte jag har svinifluense, fast det har rappo...   06-01-2013, 15:13
          kerstin z5-6   Hela julen nästan.Två veckor och inte bra än.Virus...   07-01-2013, 20:00
          Huggorm   67 personer ligger på sjukhus nu i Sverige för svi...   10-01-2013, 18:17
          Peyote   Vad är det som säger att det är just svininfluensa...   10-01-2013, 19:18
          Christa   Smi säger ju att svininfluensan inte är farligare ...   11-01-2013, 16:45
          KRT   Smi säger ju att svininfluensan inte är farligare ...   11-01-2013, 21:39
          Christa   Varje år dör folk i influensa, säg X st, så vis ä...   12-01-2013, 17:20
          KRT   Jo men även om det har med det du räknat upp att g...   12-01-2013, 17:46
          Christa   Jag tror inte någon med säkerhet kan säga vad som ...   12-01-2013, 19:38
          KRT   Så intresserad är jag inte men jag har en bok i gr...   12-01-2013, 23:53
          Christa   Vet inte om det innehåller Hg, men jag har läst at...   13-01-2013, 06:58
          Christa   Tack KRT för allt jobb du lagt ner! Lite konst...   13-01-2013, 10:30
          *Stintan*   Förlåt att jag frågar men tillhör du någon riskgru...   13-01-2013, 10:57
          Christa   Förlåt att jag frågar men tillhör du någon riskgru...   22-01-2013, 18:09
          KRT   Kvicksilver finns inte i innehållsförteckningarna ...   13-01-2013, 12:19
          Piccante   Jag har snorat konstant sedan nyår men hade bara 2...   13-01-2013, 14:07

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 06:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon