Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svininfluensa 2013
          Huggorm
          Inlägg 06-01-2013, 13:24
          Länk hit: #1

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Årets utbrott verkar bli det värsta sedan det stora 2009. Det har rapporterats en del fall från bland annat Småland. I Norge har det hunnit mycket längre, där har det redan varit dödsfall.

Jag misstänker starkt att jag fått det, jag har spenderat mycket tid i Oslo den sista tiden. Symptomen är för mig samma som de var 2009, framför allt sätter det sig i halsen och lungorna. Ont i kroppen och allmän trötthet samt tidvis huvudvärk. Det hela hänger i länge men bryter inte riktigt ut på riktigt.

Hur är det för er andra, har ni fått det ännu? Någon som vågat vaccinera sig den här gången?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christa
          Inlägg 13-01-2013, 10:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Tack KRT för allt jobb du lagt ner! Lite konstigt att dom använder så många olika vacciner men vad jag förstod av din text så innehåller inget av dom kvicksilver. Är det rätt uppfattat?

Jag gjorde en hårmineralanalys en gång och jag lågt högt i kvicksilver och när jag tog bort amalgamet så blev jag helt golvad i influensasymptom med hög feber och hela baletten dagen efter att jag tagit bort första plomben. Jag gick omkring i 2 år med en stor plomb som blivit för hög och jag hade bitit i den så den hade spruckit i två delar så jag fick nog i mig en hel del då plus att jag utsatts för det i jobbet och genom intag av gädda och abborre så jag därför är jag extra försiktigt med vacciner som innehåller kvicksilver.

Hittade det här på läkemedelsverkets webbplats

I samverkan med externa sakkunniga har Läkemedelsverket bedömt att följande forskningsprojekt kan bidra till ökad kunskap för att belysa de aktuella frågeställningarna. I urvalet av forskningsprojekt har hänsyn bl.a. tagits till redan pågående relevant forskning inom området.

Infektioner, vaccination och risk för narkolepsi – en fall-kontrollstudie
          Genetik och immunologi vid narkolepsi i anknytning till Pandemrixvaccination
          Autoantikroppar – immunohistokemisk analys
          Immunologi och riskfaktorer för narkolepsi
          Narkolepsi och influensavaccinet i en experimentell studie
          A(H1N1)2009 influensapandemin 2009/2010 och narkolepsi i Sverige
          Registerbaserad kohortstudie av autoimmuna/ neurologiska sjukdomar och avstötningsreaktioner efter vaccination med Pandemrix

Projekten genomförs av forskare vid Karolinska Institutet, Smittskyddsinstitutet respektive Läkemedelsverket och kommer att pågå under 2012.

http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyhete...ch-narkolepsi-/

Borde väl komma resultat under detta år och det skall bli intressant att se vad de kom fram till.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Huggorm   Svininfluensa 2013   06-01-2013, 13:24
          gunsta   Jag vaccinerar mig alltid mot influensa varje år, ...   06-01-2013, 14:10
          mamamaggan   Tror inte jag har svinifluense, fast det har rappo...   06-01-2013, 15:13
          kerstin z5-6   Hela julen nästan.Två veckor och inte bra än.Virus...   07-01-2013, 20:00
          Huggorm   67 personer ligger på sjukhus nu i Sverige för svi...   10-01-2013, 18:17
          Peyote   Vad är det som säger att det är just svininfluensa...   10-01-2013, 19:18
          Christa   Smi säger ju att svininfluensan inte är farligare ...   11-01-2013, 16:45
          KRT   Smi säger ju att svininfluensan inte är farligare ...   11-01-2013, 21:39
          Christa   Varje år dör folk i influensa, säg X st, så vis ä...   12-01-2013, 17:20
          KRT   Jo men även om det har med det du räknat upp att g...   12-01-2013, 17:46
          Christa   Jag tror inte någon med säkerhet kan säga vad som ...   12-01-2013, 19:38
          KRT   Så intresserad är jag inte men jag har en bok i gr...   12-01-2013, 23:53
          Christa   Vet inte om det innehåller Hg, men jag har läst at...   13-01-2013, 06:58
          KRT   Som det står i artikeln vet man ännu inte hur gene...   13-01-2013, 09:05
          *Stintan*   Förlåt att jag frågar men tillhör du någon riskgru...   13-01-2013, 10:57
          Christa   Förlåt att jag frågar men tillhör du någon riskgru...   22-01-2013, 18:09
          KRT   Kvicksilver finns inte i innehållsförteckningarna ...   13-01-2013, 12:19
          Piccante   Jag har snorat konstant sedan nyår men hade bara 2...   13-01-2013, 14:07

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2025, 18:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon