Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Back to basic balkongkompost?, kan man kompostera utan alla finesser?
          Latinha
          Inlägg 15-01-2013, 19:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 77 418

Hej allesamman, biggrin.gif Är tillbaka efter ett lång uppehåll och i ny skepnad och i nytt land smile.gif

Jag har gått över till mer vegetarisk och rå mat och får därför väldigt mycket grönsaks och fruktrester, speciellt när jag har gjort juice och det känns lite synd att bara kasta det speciellt eftersom jag vill odla lite egna grejer så jag tänkte försöka mig på balkongkompostering.
          Problemet är bara att det blir väldigt varmt här och vi har problem med mygg och flugor så en kompost med hål i är uteslutet Så det blir en tunna med slutet lock. Sen så finns inget sånt där bokashi strö eller vad det heter, det är till och med svårt att få tag på sågspån. Så det jag egentligen undrar, skulle det funka om jag tog lite blomjord, gamla bananblad från grannens trädgård och sen tjongar ner mitt avfall där? Inga köttrester alls, bara grönt och frukt. Måste ju röra om mellan varven eller rulla tunnan. Vad tror ni, kan det funka? confused.gif
          // Tinha

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 04:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon