CITAT (Motti @ 15-01-2013, 20:17)

Så sant Mammamaggan !man får helt enkelt inte vara sjuk om man ska orka bråka !jag är inte rädd för att säga ifrån har så fått göra flera gånger på den vårdcentralen jag går på nu och det har varit när ägaren av vårdcentralens son haft mig som passient ,sonen går där som At läkare,inte nog med det de har satt i system att räkna vart enda piller de skriver ut !min man skulle hämta min blodtrycksmedecin plus en betabklockerare jag ska ha det var en freda mina piller var slut ,igentligen skulle jag fått vara utan tills måndagen efter som läkarsonen räknat ut hur många piller jag skulle äta under en viss tid ,Apotekaren gjorde ett undantag som tur var !sist skulle jag inte få ut min astmamedecin så Apotekaren fick ringa vårdcentralen och få receptet omskrivet .Hur lätt är det inte att tappa bort eller spola ner ett piller då och då ?man kan väl för fan inte räkna ut det på exakt ?
Narkotikaklassade mediciner är de väl tvungna att skriva ut så restriktivt som möjligt så man inte sitter med onödiga mängder hemma. Sen är det ju en kostnadsfråga med- Om man har frikort så "bjuder" ju staten dig på medicin i onödan om du får ett 14.pack istället för 10 tabletter.