Hej alla!
Som ni vet så har vi i Sverige inte det mest anpassade klimatet för att odla ökenväxter, i alla fall inte under den mörka delen av året. Så jag funderar på att införskaffa mig lite extra belysning till mina små växter så de kan mår bra även under vintern. Det är LED-lampor jag har riktat in mig på p.g.a. dess livslängd samt energiförbrukning, problemet är att jag inte har någon aning om vart jag ska börja...
Jag har hittat en butik som verkar lovande - www.gemma-led.se. Har då kikat lite på deras 40W (
länk) som det verkar vara ganska kraftfull och tyst (ingen fläkt vilket är ett måste för mig som kommer ha lampan i mitt rum). En speciell sak med deras lampor är att de även har grön belysning. Vad tror ni om det? Rent spontant känns det som en bra idé då det liknar det naturliga ljuset, men jag har hört att det växter reflekteras bort det gröna ljuset då det är skadligt för dem?
Vad anser ni upplysta människor?

Är gemma-led något att ha eller ska jag satsa på någon annat? Hittar inte så mycket recensioner om denna butik, men någon skall väl vara den första. Bara det att en fattigt stundet som jag helst inte köper något för 1700 kr som visar sig vara skräp...