CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-01-2013, 14:21)

Jag vet inte hur det är i Stockholms innerstad men här tar man mest betald av stadsdelar som inte har med trängseln i centrum att göra. Backa är inringad av betalstationer och från Kärra kann man ingenstans åka heller utan att betala.
Hela Hisingen skall betala vad dom vill ha i centrum, alldeles galet.
Kollektivtrafiken? Är omöjligt för en äldre eller handikappad. Bussar kör som galna, ingen hinner visar sitt kort vid kortläsaren och sätter sig innan dom gasar på. Inte undra att folk är mycket besvikna och så trodde många på dom lögner anneli H. kom med innan förra valet.
Elisabeth
Mja, man kan ju åka till Bäckebol från Kärra utan att betala. Nu när Systemet finns där dessutom så finns väl det mesta där. Backa har ju lite motsatt effekt - man kanske hellre tar sig till stan för att handla istället för på Bäckebol eftersom man då slipper skatten. Det blir tvärtom...
CITAT (Anki på Öland @ 16-01-2013, 21:51)

Brukar köra genom skogen via Alingsås.... och så får jag fortsätta att köra då

Ja, det är ju ett alternativ. Tycker det är så konstigt bara... jag gillar trängelsskatten som koncept för pengarna behövs få in för att finansiera västsvenska paketet osv, MEN jag tycker de borde tänkt över platserna för kamerorna några vändor till. Och trafiken ökar på småvägarna. Ta bara Gamla Böneredsvägen- backigt och slingriga småvägar som nu har fått en REJÄL trafikökning för att folk vill komma undan trängselskatten. Det är ju till och med farligt för de som bor nära vägen, i GP stod det om en liten flicka som ramlat i diket med cykeln. Snart händer en olycka.