CITAT (Monaxe @ 16-01-2013, 22:50)

Tycker det är helt OK att betala när man ska in till centrum av stan, men jag tycker inte att det är rätt av beskatta de som kör E6 och vidare norr/söderut.
Det finns ju ingen annan väg att ta, och man kör inte i centrala stan.
Samma med älvsborgsbron, den leder inte in till centrum den går väster om gbg...
Tänker föreslå för kommunpolitikerna i Kungälv att de kan sätta upp kameror på motorvägsbron som går över Nordre älv...varför inte? Där delar ju verkligen motorvägen stan i 2 delar, Kungälvs kommun har också ekonomiskt underskott så varför inte? Låt alla som behöver köra E6 betala där också! (hoppas att alla fattar att detta är ironi)
Är så trött på att bli beskattad för att man är bilägare. Jag måste verkligen ha bilen till jobbet varje dag, det kostar mig 36 kr/dag. Det blir några extra 1000 om året det...
Man får väl söka nytt jobb så man kan slippa skatteborg. (Har aldrig hör någon annanstans att man måste betala för att åka UT från stan. Girigheten vet inga gränser...)
När vi ändå är i farten, vi kanske kan be boråsarna och jönköpingsborna att göra likadant så vi får ett delat land
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...