CITAT (ninnisky @ 17-01-2013, 09:59)

Ja, man kan köra till Bäckebol från Kärra utan att betala!!! Men då får du köra över Kungälv!!!!!
Det är inte bara Böneredsvägen som fått en rejäl ökning. Ta dig en titt på hur det ser ut på Kongahällavägen under en eftermiddag. Kö på nära 2 mil på en tidigare lågtrafikerad väg.
Jag har skrivit ett inlägg om det igår!
Öhm nej, det går alldeles utmärkt att köra från Kärra till Bäckebol utan att betala. Kamerorna sitter EFTER Bäckebol, precis vid Körkarlens gata och ungefär parallellt, vid rondellen, på andra sidan motorvägen.
Och jag sa att trafiken ökar på småvägarna och tog alltså Gamla Böneredsvägen som ett exempel. Självklart finns det fler mindre och tidigare lågtrafikerade vägar där trafiken nu ökar.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-01-2013, 09:15)

Och du tycker att människor behöver bara COOP och systemet?????? Skatt får även Kärrabo betala menn sen utestänger man dom från allt.
Man behöver kankse lite annat också.
Varför skall man gräva upp halva stan när det finns andra lösningar? Låt dom betala som vill ha det.
Och nej, jag tycker inte alls att folk bara behöver Coop och Systemet. Det har jag aldrig påstått. Däremot är det ju "bättre" att bo i Kärra än att bo i Backa, om man tänker på vardagshandlande på Coop. Bor du i Backa kanske du nu hellre vill söka dig någonstans "innanför tullarna" iställer för att köra den korta biten till Bäckebol och behöva betala skatt. Vardagsrutinerna kanske ändras.
Du köper väl inte kläder lika ofta som du köper mat hoppas jag? Förresten kan man enkelt köra till Angered centrum där det finns en mängd klädbutiker, och annat.
Redigerat av Rebecca: 17-01-2013, 19:07