|
Aldrig tidigare har så många medborgare i Sverige skrivit på |
|
|
jaj-51
|
15-01-2013, 08:22
|
Gäster

|
Politikerna i Muteborg får det jobbigt att värja sig mot sina medborgare .... I grundlagspropositionen bakom den nya förstärkta lagen om folkinitiativet, som alla partier i riksdagen röstat för står det "ett folkinitiativ ska som huvudregel leda till folkomröstning". Ändå ändå "käftar" några höjdare i Muteborg emot kravet på folkomröstning med Annlie Hulten i spetsen. GT 15/1
Redigerat av jaj-51: 15-01-2013, 08:29
|
|
|
|
|
 |
Svar
|
16-01-2013, 14:21
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Jag vet inte hur det är i Stockholms innerstad men här tar man mest betald av stadsdelar som inte har med trängseln i centrum att göra. Backa är inringad av betalstationer och från Kärra kann man ingenstans åka heller utan att betala. Hela Hisingen skall betala vad dom vill ha i centrum, alldeles galet.
Kollektivtrafiken? Är omöjligt för en äldre eller handikappad. Bussar kör som galna, ingen hinner visar sitt kort vid kortläsaren och sätter sig innan dom gasar på. Inte undra att folk är mycket besvikna och så trodde många på dom lögner anneli H. kom med innan förra valet.
Elisabeth
|
|
|
|
|
16-01-2013, 22:31
|

Medlem
Antal inlägg: 785
Medlem nr: 28 483

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-01-2013, 14:21)  Jag vet inte hur det är i Stockholms innerstad men här tar man mest betald av stadsdelar som inte har med trängseln i centrum att göra. Backa är inringad av betalstationer och från Kärra kann man ingenstans åka heller utan att betala. Hela Hisingen skall betala vad dom vill ha i centrum, alldeles galet.
Kollektivtrafiken? Är omöjligt för en äldre eller handikappad. Bussar kör som galna, ingen hinner visar sitt kort vid kortläsaren och sätter sig innan dom gasar på. Inte undra att folk är mycket besvikna och så trodde många på dom lögner anneli H. kom med innan förra valet.
Elisabeth Mja, man kan ju åka till Bäckebol från Kärra utan att betala. Nu när Systemet finns där dessutom så finns väl det mesta där. Backa har ju lite motsatt effekt - man kanske hellre tar sig till stan för att handla istället för på Bäckebol eftersom man då slipper skatten. Det blir tvärtom... CITAT (Anki på Öland @ 16-01-2013, 21:51)  Brukar köra genom skogen via Alingsås.... och så får jag fortsätta att köra då  Ja, det är ju ett alternativ. Tycker det är så konstigt bara... jag gillar trängelsskatten som koncept för pengarna behövs få in för att finansiera västsvenska paketet osv, MEN jag tycker de borde tänkt över platserna för kamerorna några vändor till. Och trafiken ökar på småvägarna. Ta bara Gamla Böneredsvägen- backigt och slingriga småvägar som nu har fått en REJÄL trafikökning för att folk vill komma undan trängselskatten. Det är ju till och med farligt för de som bor nära vägen, i GP stod det om en liten flicka som ramlat i diket med cykeln. Snart händer en olycka.
--------------------
|
|
|
|
|
17-01-2013, 09:59
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (Rebecca @ 16-01-2013, 22:31)  Mja, man kan ju åka till Bäckebol från Kärra utan att betala. Nu när Systemet finns där dessutom så finns väl det mesta där. Backa har ju lite motsatt effekt - man kanske hellre tar sig till stan för att handla istället för på Bäckebol eftersom man då slipper skatten. Det blir tvärtom... Ja, det är ju ett alternativ. Tycker det är så konstigt bara... jag gillar trängelsskatten som koncept för pengarna behövs få in för att finansiera västsvenska paketet osv, MEN jag tycker de borde tänkt över platserna för kamerorna några vändor till. Och trafiken ökar på småvägarna. Ta bara Gamla Böneredsvägen- backigt och slingriga småvägar som nu har fått en REJÄL trafikökning för att folk vill komma undan trängselskatten. Det är ju till och med farligt för de som bor nära vägen, i GP stod det om en liten flicka som ramlat i diket med cykeln. Snart händer en olycka. Ja, man kan köra till Bäckebol från Kärra utan att betala!!! Men då får du köra över Kungälv!!!!! Det är inte bara Böneredsvägen som fått en rejäl ökning. Ta dig en titt på hur det ser ut på Kongahällavägen under en eftermiddag. Kö på nära 2 mil på en tidigare lågtrafikerad väg. Jag har skrivit ett inlägg om det igår!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
17-01-2013, 18:56
|

Medlem

|
CITAT (ninnisky @ 17-01-2013, 09:59)  Ja, man kan köra till Bäckebol från Kärra utan att betala!!! Men då får du köra över Kungälv!!!!!
Det är inte bara Böneredsvägen som fått en rejäl ökning. Ta dig en titt på hur det ser ut på Kongahällavägen under en eftermiddag. Kö på nära 2 mil på en tidigare lågtrafikerad väg. Jag har skrivit ett inlägg om det igår! Öhm nej, det går alldeles utmärkt att köra från Kärra till Bäckebol utan att betala. Kamerorna sitter EFTER Bäckebol, precis vid Körkarlens gata och ungefär parallellt, vid rondellen, på andra sidan motorvägen. Och jag sa att trafiken ökar på småvägarna och tog alltså Gamla Böneredsvägen som ett exempel. Självklart finns det fler mindre och tidigare lågtrafikerade vägar där trafiken nu ökar. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-01-2013, 09:15)  Och du tycker att människor behöver bara COOP och systemet?????? Skatt får även Kärrabo betala menn sen utestänger man dom från allt.
Man behöver kankse lite annat också.
Varför skall man gräva upp halva stan när det finns andra lösningar? Låt dom betala som vill ha det. Och nej, jag tycker inte alls att folk bara behöver Coop och Systemet. Det har jag aldrig påstått. Däremot är det ju "bättre" att bo i Kärra än att bo i Backa, om man tänker på vardagshandlande på Coop. Bor du i Backa kanske du nu hellre vill söka dig någonstans "innanför tullarna" iställer för att köra den korta biten till Bäckebol och behöva betala skatt. Vardagsrutinerna kanske ändras. Du köper väl inte kläder lika ofta som du köper mat hoppas jag? Förresten kan man enkelt köra till Angered centrum där det finns en mängd klädbutiker, och annat.
Redigerat av Rebecca: 17-01-2013, 19:07
--------------------
|
|
|
|
|
17-01-2013, 19:58
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (Rebecca @ 17-01-2013, 18:56)  Öhm nej, det går alldeles utmärkt att köra från Kärra till Bäckebol utan att betala. Kamerorna sitter EFTER Bäckebol, precis vid Körkarlens gata och ungefär parallellt, vid rondellen, på andra sidan motorvägen.
Och jag sa att trafiken ökar på småvägarna och tog alltså Gamla Böneredsvägen som ett exempel. Självklart finns det fler mindre och tidigare lågtrafikerade vägar där trafiken nu ökar. Och nej, jag tycker inte alls att folk bara behöver Coop och Systemet. Det har jag aldrig påstått. Däremot är det ju "bättre" att bo i Kärra än att bo i Backa, om man tänker på vardagshandlande på Coop. Bor du i Backa kanske du nu hellre vill söka dig någonstans "innanför tullarna" iställer för att köra den korta biten till Bäckebol och behöva betala skatt. Vardagsrutinerna kanske ändras.
Du köper väl inte kläder lika ofta som du köper mat hoppas jag? Förresten kan man enkelt köra till Angered centrum där det finns en mängd klädbutiker, och annat. Rebecca hur ofta jag köpter kläder och annat är väl mitt eget beslut eller hur? Likadant var jag vill handla eller inte vill handla. Du kanske inte ens kann föreställa dig att det finns människor som kanske måste åka oftare för att hitta något när man inte orkar prova för många grejor efter varandra. Du skrev att det finns det mesta i Bäckebol nu när systemet finns där. Det finns en kamera på tagenevägen........ Kanske du kan skaffa oss en bra och prisvärd lägenhet i stan med allt runtomkring och lätt att nå med rollator för då behöver vi ingen bil längre. Elisabeth
|
|
|
|
|
17-01-2013, 20:58
|

Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-01-2013, 19:58)  Rebecca hur ofta jag köpter kläder och annat är väl mitt eget beslut eller hur? Likadant var jag vill handla eller inte vill handla.
Du kanske inte ens kann föreställa dig att det finns människor som kanske måste åka oftare för att hitta något när man inte orkar prova för många grejor efter varandra.
Du skrev att det finns det mesta i Bäckebol nu när systemet finns där.
Det finns en kamera på tagenevägen........
Kanske du kan skaffa oss en bra och prisvärd lägenhet i stan med allt runtomkring och lätt att nå med rollator för då behöver vi ingen bil längre.
Elisabeth Självklart är det ditt eget beslut, jag har aldrig påstått något annat - vad jag ville få fram var att man kanske inte köper kläder lika ofta som mat (för då tycker jag det är något fundamentalt fel - såvida man inte köper mat väldigt sällan). De allra flesta jag känner och har hört talas om köper mat åtminstone en gång i veckan. Köper man kläder lika ofta tycker jag konsumtionssamhället har fått styra lite för mycket... Varför skulle jag inte kunna föreställa mig det? Jag kan nog föreställa mig bra mycket mer sånt än vad du tror. Du har ingen aning om min bakgrund och vad jag har för erfarenheter i min ryggsäck. Och ja, det mesta finns i Bäckebol. Mat, Systembolaget, uppenbarligen KappAhl (?), IKEA, heminredning osv osv. Bank finns också i närområdet (Angered) utan att man behöver ta sig genom några betalstationer. Kan du köra till stan kan du lika gärna köra till Angered. Ja, precis vad jag sa. Vid Körkarlens gata, precis vid Preem sitter kameran. Återigen, med andra ord - åker du från Kärra till Bäckebol passerar du ingen station. Varför skulle jag skaffa dig en lägenhet? Skaffa en själv. Jag visar bara på att det finns alternativ. Vill man in till stan och snurra får man väl göra det, men vill man verkligen undvika betalstationerna så GÅR det. Har man nåt specialärende in till stan (ex tandläkare eller vad som helst) så får man väl ta de kronorna det kan tänkas kosta. Annars, låt bli att åka till stan helt enkelt.
Redigerat av Rebecca: 17-01-2013, 21:00
--------------------
|
|
|
|
Inlägg i den här tråden
jaj-51 Aldrig tidigare har så många medborgare i Sverige skrivit på 15-01-2013, 08:22 Chili Linkan Det vore ju bra med en omröstning i denna maskerad... 15-01-2013, 09:08 jaj-51 Det vore ju bra med en omröstning i denna maskerad... 15-01-2013, 10:33  Huggorm Ja det hamnade fel.
Hur flyttar man tråden till ... 15-01-2013, 20:16   jaj-51 Jag fixade det åt dig, det är inget man kan göra s... 15-01-2013, 22:18 Motti Vi har inga skulder min man och jag och har därfö... 15-01-2013, 23:02 Biggan_ Det handlar om folkomröstning, inte om lån och amo... 15-01-2013, 23:11 Motti I så fall har den här tråden många vinklar ! I... 15-01-2013, 23:27 Biggan_ Folkomröstning i Göteborg. 15-01-2013, 23:32 Motti Okej !kan inte ha någon åsikt om det eftersom ... 15-01-2013, 23:51 kerstinbern Före valet 2006 drev Expressen/GT en liknande kamp... 16-01-2013, 04:42 Elisabeth-Västkustkolonisten I det här fallet är det helt bortkastat eftersom a... 16-01-2013, 08:31 kerstinbern Rubriken är "Aldrig tidigare har så många med... 16-01-2013, 10:00 Elisabeth-Västkustkolonisten Rubriken är "Aldrig tidigare har så många med... 16-01-2013, 10:23 *Stintan* Rubriken är "Aldrig tidigare har så många med... 16-01-2013, 11:16 jaj-51 Alla är godkända namnunderskrifter och veriferade ... 16-01-2013, 11:10 Anki på Öland En skillnad med Stockholm om jag fattat rätt (komp... 16-01-2013, 13:01 Rebecca En skillnad med Stockholm om jag fattat rätt (komp... 16-01-2013, 13:44  Anki på Öland Det stämmer. Om du inte kör småvägar över Angered ... 16-01-2013, 21:51 Tapio En skillnad med Stockholm om jag fattat rätt (komp... 16-01-2013, 16:25  Elisabeth-Västkustkolonisten Jag är så förbannad att jag kunde spricka! :r... 16-01-2013, 16:45 ninnisky Jag vet inte hur det är i Stockholms innerstad men... 16-01-2013, 16:25  Elisabeth-Västkustkolonisten Mja, man kan ju åka till Bäckebol från Kärra utan ... 17-01-2013, 09:15  ninnisky Mja, man kan ju åka till Bäckebol från Kärra utan ... 17-01-2013, 09:59   Elisabeth-Västkustkolonisten Ja, man kan köra till Bäckebol från Kärra utan att... 17-01-2013, 10:09    ninnisky Från Kärra till Bäckebol kan man köra direkt. Men ... 17-01-2013, 10:40 Monaxe Tycker det är helt OK att betala när man ska in ti... 16-01-2013, 22:50 ninnisky Tycker det är helt OK att betala när man ska in ti... 17-01-2013, 10:06 jaj-51 Tyvärr glömde pilotekern problemet med bilarna och... 17-01-2013, 08:09 Pirum Politikerna har varit väldigt dåliga på att förank... 17-01-2013, 12:19 jaj-51 I Bäckebol har Kappahl öppnat nära skobutiken.
Det... 17-01-2013, 20:44 jaj-51 Anlie hulten är orsaken till eländet som vi Götebo... 17-01-2013, 21:09 Tikka Ja jag hoppas det blir en folkomröstning då jag bo... 17-01-2013, 21:26 Rebecca Ja jag hoppas det blir en folkomröstning då jag bo... 17-01-2013, 21:48  Tikka Vilken bro åker de över till Bäckebol om de bor på... 18-01-2013, 18:58   Rebecca Bron som går över motorvägen vid Bäckebolsmotet dä... 19-01-2013, 07:43  Elisabeth-Västkustkolonisten Vilken bro åker de över till Bäckebol om de bor på... 18-01-2013, 19:12 ninnisky Ja jag hoppas det blir en folkomröstning då jag bo... 17-01-2013, 22:05
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|