CITAT (Tikka @ 18-01-2013, 18:58)

Bron som går över motorvägen vid Bäckebolsmotet där betalstationerna är uppsatta.
De bor i HisingsBacka o ska över till Bäckebol.
Ninninsky:
Gör likadant som dina svärföräldrar Lycka till med husletandet!
Japp o tackar vi letar o letar

Aha. Då var det en definitionsfråga - när man pratar om broar och Hisingen tänker jag Angeredsbron, Göta älv eller Älvsborgsbron. Men det var ju i alla fall så jag menade - om man bor i Backa får man ju passera en station om man ska till Bäckebol och därför söker man sig kanske åt annat håll.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-01-2013, 19:12)

Har du överhududtaget någon aning im hisingen? Jobbar du politiskt med denn galenskap?
För mig skall du ju talar om hur jag skall köra och var jag skall handla även om jag själv bestämmer var jag handlar eller vart jag inte vill gå.
Ninnisky vi hittade idag vägen till Backaplan......
Och jadu, jag är född och uppvuxen en kvarts gångväg från Bäckebol så jag vet exakt vad jag pratar om. Har DU någon aning om Hisingen?
Jobbar inte politiskt med detta men är väldigt insatt i stadsbyggnad och stadsplanering. Jag tycker som sagt att stationerna är ett bra KONCEPT men jag tycker att man borde tänkt över platserna de står på några vändor till. Tycker också det är fel att behöva betala om man bara ska genom stan ex. till Oslo eller Malmö.
Och jag har aldrig talat om för dig hur du ska köra och var du ska handla - jag har pekat på ALTERNATIV.
Redigerat av Rebecca: 19-01-2013, 07:44