CITAT (Motti @ 20-01-2013, 01:07)

Min man är uppvuxen på landet på en gård där de hade både gris höns och Köttdjur Charoles ,jag själv till bringade mina lov som barn på landet i Hankabo och många dagar med grannbondens barn i skog och mark och fick va med att hämta korna till mjölkning och fick därmed lära mig om både lantbruk och skog i 40 år.Mitt barndoms ställe där odlade min mormor allt helt oinhängnat aldrig att ett Rådjur var där och betade av allt .Mycket skrönor och gissningar om hur viltet beter sig .Samma här aldrig ett rådjur som gått i mina odlingar här inte haren heller .Man får odla det dom inte gillar helt enkelt !
Jaha men det finns fler som är uppvuxna på en gård och haft odlingar eller som du tillbringat somrarna på landet.
Hur mycket odlingar har du förutom allium och i ditt växthus?
Enligt VILT OCH FISK FAKTA NR 4 2009 skattar man också att populationsstorleken ökat från 100 000 till 375 000 mellan åren 1955 till 2005.
Kanske inte så konstigt att man inte behövde hägna in sina odlingar på samma sätt när du var barn eftersom det inte fanns den mängd av rådjur som det finns nu.