CITAT (Felix matte @ 11-12-2004, 00:10)
Scanna behövs inte... eftersom datorn (åtminstone min) sköter om och Analyserar innan den Defragmenterar
Temporary Internet files och cookies tömmer jag några ggr/dag (om jag surfar länge) och det kan alla göra utan någon som helst risk för störningar

Alltså den analys som datorn gör innan den defragmenterar är inte samma sak....
Den scanning jag talar om reparerar fel i filsystemet + scannar hårddisken för fysiska fel och markerar dessa så att inte data läggs på dessa platser. Har man en hårddisk som har varit med ett tag så finns det gott om sådana "bad blocks" eller "bad clusters". Vid defragmenteringen skyfflar datorn om datan på hårddisken och då är det lätt hänt att den placerar något på ett skadat ställe. Och då har man problem. Därför scannar jag alltid innan jag defragmenterar. Jag brukar också köra den lilla scanningen, alltså den som bara kollar filsystemet och inte diskens yta varje gång som ett större program har intestallerats på datorn. Bara för att vara säker på att allt har placerats rätt.
Vad gäller tämning av cookiesfoldern så har jag tappat alla mina automatiska inloggningsuppgifter, (exempelvis om man vill in på denna sida utan att logga in). Så det gör jag inte om....