Jag toklängtar hela vintern och börjar så de första perennerna redan i januari (de som ska stratifieras), men grönsakerna får jag snällt vänta med...
Har bara haft växthus i två säsonger och av tomaterna tycker jag hittills bäst om Hundreds & Thousands (ampeltomat); små men fantasktiskt goda - barnen åt dem som godis! I fjol hade jag bla Gardener's Delight som jag hört så mycket gott om, men den blev inte alls lika god, kanske beroende på den klena sommaren? Jag har också haft många onamnade tomatsorter som jag köpt på vårmarknaden (alla årskurser på skolan odlar olika sorters plantor och säljer); lite spännande då man oftast får nöja sig med klassificeringen "tomat", medan färg och tomatstorlek får bli en överraskning...

Har man väl börjat blir det nog bara mer och mer för varje år... Jag har odlat tomat, chili, nät- och vattenmelon, physalis (kapkrusbär), slanggurka, paprika och fikon utöver den vinranka som växer permanent i växthuset, och det känns som om det skulle kunna bli ytterligare ett par sorter i år.