Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kroppstemperatur
          malcolm
          Inlägg 20-01-2013, 18:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Sedan en dryg vecka kommer det hem folk från vårdcentralen två ggr/dag och ger mig insulin och andra mediciner som jag slarvade med förut. Blodsockret har gått ner men min kroppstemperatur har också gått ner och ligger numera på drygt 35°C och jag undrar hur bra det kan vara egentligen. Har inga större besvär av det men är ständigt trött.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KRT
          Inlägg 21-01-2013, 18:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Viktigt är att fråga hur har temperaturen mätts, och har det gjorts på ett korrekt sätt?

När vi köpte ny örontermometer fick jag plötsligt en annan temperatur än med den gamla muntermometern. Örontermometrar är jättebra och ffa snabba men om man inte träffar trumhinnan (och det är svårare än man tror!!!) blir tempen lätt för låg. Man får prova sig fram, dvs vinkla termometern lite olika, och trycka in den ordentligt för att få en bra avläsning. Jag tar altid tempen 4 gånger på barnen innan jag bestämmer om de har feber eller ej, två gånger i vardera öra och lite olika vinkel. När den stannar på 35 brukar jag ha träffat huden på sidan och inte trumhinnan........

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-07-2025, 23:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon