Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> När man flyttar från sitt hemland
          silos
          Inlägg 25-01-2013, 17:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Något som jag funderat över är detta med att flytta från sitt hemland och jag undrar om en svensk blir så att säga mera svensk då man flyttar utomlands och håller stenhårt på hemlandets traditioner och kräver av det nya landet både det ena och det andra?!

Själv flyttade jag hit från Finland 1968 och gjorde mitt bästa att anpassa mig efter Sveriges traditioner och min "finskhet"försvann mer och mer och idag tycker jag att jag inte hör något land till.

Vad tänker ni andra om detta?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Motti
          Inlägg 25-01-2013, 18:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har en moster som flyttade till Australien 1969 och gifte sig med en Australienare och är bosatt i Melbourne .Där har de svenska Kyrkan som anordna mycket för invandrande svenskar ,men min moster har fått rätta sig efter Australiensksed och bruk de måste ju få ha sin kultur sina seder osv som andra länder !Nu är min moster 80 år och fortfarande svensk medborgare men de har sommarstuga i Oskarshamn så de reser till sverige varje år från maj till september .

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 04:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon