Kan man säga att personer har lämnat frivilligt när man ändrat på Odla ? De har snarare tagit konsekvenserna av de ändringar som genomförts , d v s man har lagt ribban så lågt att det inte längre går att diskutera viktiga saker .
Så upplever jag det , saknar de givande diskussionerna som fanns förr där de diskussionsglada , de som kunde diskutera , personerna deltog . I dag tycker jag det mest är trams som diskuteras , som jag då tror beror på att så många lämnat Odla och att man idag inte " törs " diskutera för då tas inläggen bort .
Ribban har väl iaf Odla själva lagt och därmed visat vem som bestämmer ?! När den lagts så lågt som man har gjort så är det min uppfattning att man vill inte ha någon Småpratskategori samt att man lyssnade på en , som du själv säger , liten klick som skrek högt.
Sedan sades det att Odla hade fått ett dåligt rykte för att det var så " bråkigt " här. Vem/vilka spred sådana rykten och varför ?
Har varit medlem länge och tycker att Odla varit ett bra ställe just p g a att det varit så diversifierat , det mesta på ett ställe så att säga. Nu känns det som att man försöker renodla och bara ägna sig åt ett " kärnämne " nämligen odling .
Tryggt och bra , man riskerar då inte att få " dåligt " rykte om det inte är så att meldemmarna ger varandra , och andra , dåliga råd.
Säger det om igen , det är medlemmarna som GÖR Odla .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|