CITAT (Anma @ 25-01-2013, 23:44)

Jag tror att det finns minst tre orsaker till detta.
En grupp försvann då det fanns virus.
En grupp försvann då folk fick fritt härja i småprat och det hela gick överstyr.
En grupp försvann då odla bestämde sig för moderatorer. (De flesta av dem har återvänt som jag sett).
Virus ska vara borta nu. Och forumet har numera moderatorer. Man får anpassa sig till de enkla reglerna som numera finns (som fanns förr också men ingen såg till att de efterföljdes särskilt frekvent). Man kan fortfarande föra diskussioner här, precis som alltid.
Håller absolut med! Det är inte modereringen som ställt till det utan snarare är det införandet av moderering som räddat Småprat från att helt gå i graven.
Sen finns det ett inbyggt problem med moderering, tycker jag. Och jag tror jag delar denna uppfattning med bl.a. Myo. Det är förhållandevis lätt att moderera ytliga fennomen som svordomar, plötslig ilska, personlig aversion och hårda ord. De som som använder mer sofistikerade metoder att förstöra stämningen eller allmänt pladdrar i trådarna är därremot mycket svårare att komma åt. Detta är, menar jag, ett strukturellt problem och inget man kan kritisera moderatorena här för. Möjligen kan man tänka sig att medvetenheten om detta fenomen borde mana till viss försiktighet när det gäller modering av ytliga fenomen.
Redigerat av Aqvakul: 26-01-2013, 09:23