CITAT (KRT @ 27-01-2013, 10:39)

För att kunna betala direkt via banken måste man ha någon av de tre-fyra vanligaste bankerna. Har man en mindre bank får det inte...
Vad gäller faktura och/eller postförskott så vägrar jag lägga de summorna på att finansiera ren och skär byråkrati! Hur löjligt är det inte att köpa något för 200kr och så tillkommer 50-60 kr i avgifter, förutom evt leveranskostnader.... Mitt MC fungerar ungefär som faktura, skillnaden är bara att räkningen kommer en månad senare, begriper inte varför det skulle vara skillnad gentemot att betala fakturan inom 2 v eller 10 dagar eller vad det nu kan vara?!?!?
Men det är klart, jag använder sällan kontanter till vardags heller, antar att det är en fråga om vad man föredrar.
Betalar också det mesta med mitt MC och betalar allt månaden efter utan det minsta extrakostnad. Gör likadant med resor och andra större avgifter. Har sällan mer än 100:- i plånboken. Hur smidigt som helst.
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...