CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-01-2013, 14:30)

EKLO nu är det så att inte alla har råd att köpa Ekokött men trots detta vill äta varje dag......
Men det sägs ju också att många av bakerierna sprids inom sjukvården likaså med sjukhussjukan. Mycket är slarv där.
Jag är emot att man skriver ut AB för ofta men jag tror att man är relativt bra på det i Sverige. Vår husläkare är det i alla fall, bara i nödfall får man det.
Hej, jo jag är helt medveten om prisfrågan. Men man kanske kan dra ner på köttet och äta annat och ta ekokött det lilla kött man äter?
Det jag tyckte var så allvarligt när jag talade med mina mer kunnigare inlästa vänner om saken - var att det dessvärre inte verkar vara så att man når så långt med att vara restriktiv med "människoantibiotika", djurhållningen är ett större hot för risken med resistens - det är ju detta som är så besvärligt, tycker jag. Jag är ju också köttätare, och inte heller jag gjord av pengar. Jag minskar köttanvändningen sedan jag fick reda på detta, äter mer grönsaker och köper svenskproducerat antibiotikafritt eller utländskt ekokött är nog dessvärre den viktigaste möjligheten vi konsumenter har att påverka.
Och som jag sa: Väljer man att i något led äta ekologiskt är det bättre att välja köttet än grönsakerna, av antibiotikaskäl, jag odlar mina egna grönsaker mest nu, men jag har köpt en del ekologiskt förut, det har jag slutat med för att få lite mer pengar till köttet.
Redigerat av EKLO: 28-01-2013, 19:14