Nu ska väl ljussituationen nästan vara löst hoppas jag.
Återstår bara att fundera ut en smart montering av grejerna innan chilin och paprikan kommer upp, tomaterna som jag knasigt nog redan har sått och som även har kommit upp vilar mycket nära ett lysrör som jag köpte på LIDL för nått år sedan (Antagligen 4000 K)
Jag begav mig idag till det stora varuhuset som trots att de har bil i namnet mest har andra grejer, väl på plats så inhandlades lite ljuskällor..
2 st Lysrörsarmatur - 3598074 st lysrör 6500 KVäl hemma så började jag titta in i lysrörsarmaturerna och med reservationen att jag inte monterar lysrörsarmaturer om dagarna så ger jag dem godkänt.
Armaturerna kommer med infästningar så att man kan skruva upp dem i taket, det följer även med en bygel som gör att man kan hänga upp dem i en kedja och därmed höja eller sänka dem vid behov.
Möjlighet att vidarekoppla elen från en armatur till en annan finns också, tyvärr så haltar den interna el biten lite för det

En sak som jag inte tänkte på innan jag fick hem armaturerna var dock reflektor, som de är byggda så kommer ljuset gå inte bara nedåt utan även åt sidorna vilket känns som ett slöseri som på nått sätt måste lösas.
Lysrören jag köpte är 6500 K och ska ge 3013 Lumen så totalt har jag ~12000 Lumen i en äckligt blåaktig färg, hoppas växterna kommer kunna trivas med det.