CITAT (Motti @ 30-01-2013, 21:58)

Ja jag har en källa ! min mans far har haft köttdjursproduktion Charoleis en fransk köttdjursras !så därför vet jag att fet blir gult av antibiotika ,om du ger ett köttdjur antibiotika här i Sverige så får inte det djuret gå till slakt på 3-4 månader efter en antibiotika kur därför att antibiotikan lagras i fettet på djuret och fettet blir gult .Ett friskt djur utan antibiotika i kroppen har vitt fett om vi nu talar om nötkreatur .
Du har uppenbarligen inte en aning om vad du snackar om - karenstiden för ampicillin är 7dagar, tetracyklin 21 dagar och amfenikol 30 dagar.... Alltså inte ens i närheten av de 3-4 månader du påstår. Fakta finns i FASS för djur, och eftersom det handlar om slakt av djur för human konsumtion hålls dessa tider noga.
Vad gäller din källa så förstår jag inte vad din svärfars hållning av boskap har med saken att göra, och hans åsikt är inte att betrakta som en tillförlitlig källa eftersom det är en hörsägen som inte underbyggts med bevis. Min farfar var fast övertygad om att vargar jagar och äter barn och eftrsom han var jägare måste han vetat vad han pratade om, eller hur? Eller kanske inte?
Jag väntar fortfarande med spänning på att höra hur antibiotika i importerat kött ger resistens!
CITAT (*Stintan* @ 30-01-2013, 22:59)

Intressant länk!