CITAT (Motti @ 30-01-2013, 22:35)

Sverigedräckten är ett nytt påfund i alla fall relativt !kom väl till på 70 -talet Men det handlar inte om Folkdräkter för min del utan för mig handlar det om att bevara våra svenska traditioner som vi vuxit upp med .Att vi har en invandring behöver ju automatiskt inte innebära att vi ger upp våra svenska traditioner ,och jag tycker heller inte att de som invandrar hit har rätt att ändra på det som är svenskt.
Men du, de traditioner DU växte upp med är inte samma som JAG växte upp med, eller mina barn växer upp med eller ens de som min farfars mormor växte upp med. Vem har då rätt? vems traditioner är det vi inte ska ändra? Vad är typiskt svenskt? Traditioner är ett dynamiskt fenomen som hela tiden speglar det nuvarande samhället. Självklart ska man vara stolt över sitt land och sina traditioner, men att ondgöra sig över hur invandrare kommer hit och ändrar det som är svensk, det är bara smygrasism, ungefär som nassarna på 90-talet m BSS och sådan skit!
Vi klarar av att ändra våra traditioner, skapa nya och förkasta gamla helt på egen hand! Och begriper man inte det, då bör man kanske försöka öppna ögonen och se världen runtomkring...
Redigerat av KRT: 30-01-2013, 23:19