CITAT (Motti @ 30-01-2013, 23:12)

Ja visst handlar det om Sverigedräkten ! och ska vi då tillåta en Hijab på den det var väl frågan eller och då tycker jag att en Hijab hör inte dit .En Hijab hör till förtryck och till mellenöstern och till musslimsk tro .Det hör inte hit till Sverige .
Väldigt vad du är kategorisk - slöja har folk över hela världen, titta på Indonesien tex. F ö har den inte mycket m muslimsk tro att göra, det är ett kuturellt fenomen - står inget i koranen om att man ska bära slöja och i så fall vilken sort......
CITAT (Motti @ 30-01-2013, 23:21)

Vi ska värna om våra Svenska traditioner vi ska inte sudda ut vår arv för att vi har en invandring .När vi svenskar flyttar utomlands så får vi rätta oss efter det landets traditioner och ta seden dit vi kommer .
Det var väl knappast det saken handlade om, det handlade om man "kan" bära slöja till Sverigedräkten och uppenbarligen anser du att man inte kan det.
Jag å andra sidan får en obehaglig smak i munnen av att läsa inlägg med så rasistisk och främlingsfientlig retorik att jag stoppar min del av diskussionen här och nu!
Redigerat av KRT: 30-01-2013, 23:26