CITAT (Motti @ 31-01-2013, 00:36)

Gisses vad många av er lägger ner massor av tid för att överbevisa !kan man inte bara föra en vanlig dialog utan att lägga in kartor och annat ?
Du bad om länkar för att underbygga ett påstående!
CITAT
Tror de flesta vet att Musslimska kvinnor könstympas på ett eller annat vis !förstår inte att så många försvara det !plus det kvinnoförtrycket som den tron står för .
Har jag försvarat FGM??? När gjorde jag det???
På vilket sätt står islam för kvinnoförtryck? Förklara gärna det?
Anledningen att jag aldrig dömer någon som bär hijab är att det finns lika många anledningar till det som det finns muslimska kvinnor. Jag tycker det är fel att barn ska bära slöja för jag är emot religiöst tvång då jag anser det är individens fria val att välja tro. Koranen säger inte att någon under 12 år ska "skyla sina behag" eller hur det uttrycks... Slöja nämns inte i koranen utan är en tolkningsfråga. Sen finns det en kulturell del i att bära slöja. Både kristna och judiska kvinnor i mellanöster bär också sjal ofta. Om det är ett fritt val av vuxna människor att bära slöja så kan jag inte moralisera om det.
Kan nämna att under revolten i Egypten så bar egyptiska feminister slöja i demonstrationerna för att "reclaim" slöjan från muslimska brödraskapet och salafisterna då de anser att slöjan är en kvinnlig symbol och inte en symbol för religiösa makthavare.