Trodde att jag skulle få nya pannan denna vecka men nu blir det inte så utan nästa säger de, har i alla fall lyckats få till det så jag åtminstone har kallvatten. Hittade hålet i varmvattenberedaren och försökte svetsa igen det men det gick inte då det droppade vatten och svetselektroden blev blöt och därmed obrukbar. Hittadeen plastplugg av rätt dimension i mina gömmor som jag tryckte in i hålet och drog i en lagom tjock plåtskruv och döm om min förvåning när det blev tätt. Vågar dock inte köra igång värmen eftersom trycket ökar då men jag har en campingdusch där man får värma vattnet själv och jag får hålla till godo med den så länge. Fem liter är inte mycket men i nödfall får det duga. Se nedanstående länk:
http://www.clasohlson.com/se/view/content/...p;showTabs=trueDet värsta är att det luktar bränt i pannrummet/tvättstugan, säkringarna till pannan är urskruvade sedan flera dagar så det kan inte vara den. Alternativen är tvättmaskinen eller torktumlaren, orkar dock inte undersöka saken närmare ikväll utan väntar tills imorgon men jag har i alla fall gjort båda maskinerna strömlösa så inget tar eld för det vore verkligen droppen. Torktumlare kan jag klara mig utan men det är värre med tvättmaskinen, den jag har är en Cylinda som är ca. 20 år gammal (redan..?), i värsta fall får jag köpa en ny på "räntefritt" men det bär emot med tanke på att jag skall sätta mig i skuld för elpannan, hoppas det är torktumlaren som luktar bränt, den fick jag gratis av en chatkompis på Mötesplatsen. Han ville inte ens ha bensinpengar för att han körde den hit.