CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-02-2013, 09:45)

Jag tittade lite med ett öga, hittade inget annat och satt här och väntade att gubben skulle komma hem med svägerskan/svågern från flygplatsen.
Vad jag inte gillar, är att man drar ut det hela under så många veckor.
Men att jämföra det med idrott, tycker jag är en dålig jämförelse. Visst är det jobbigt med för mycket idrott, tycker jag med, men idrotten gör mycket nytta för våra barn och ungdomar.
Elisabeth
Javisst gör idrotten mycket nytta, främst för utövarna, men det var knappast nyttan jag åsyftade. Men tror du barn och ungdomar sitter på dagtid och tittar på det VM på skidor som nu börjat (utför, längd, skidskytte)? Eller konståknings-EM som nyss avslutats. Hur många ungdomar sitter och följer Vasaloppet (om en månad)?
Jag gillar att titta på idrott, hellre det än schlagerspektakel, men här klagades det över kostnaderna för spektaklet och jag menade bara att även program som tilltalar de yngre mer än de äldre också måste få kosta. Schlagerspektaklets första deltävling sågs av 3,5 miljoner människor!
Hur svårt är det att använda knapparna på fjärrkontrollen om något program inte passar i galoscherna? Rekommenderar Kunskapskanalen