CITAT (Chili Linkan @ 17-02-2013, 21:52)

Du den föreläsningen även kallad big bang teorin är ju ren ut sakt total jävla nonsens! Att man lyssnat till mycket i skolan är ju anledningen till att sämhället är så pass hjärntvättat och obildat som det är idag...
Sedan är det stor skillnad på kunskap och repetition.
Nu har du ju faktiskt inte en susning om vad jag pratar om för föreläsning, i vilket sammanhang jag hörde den eller ens vad den handlade om så jag tycker du ska vara väldigt försiktig med hur du uttrycker dig. Eftersom du inte heller vet vad jag sysslar med, vad jag har för kunskap och vad jag tror om vetenskap, är det ytterligare en indikation att tänka efter först...... Och jag rekommenderar att du tänker efter mer än en gång innan du kallar någon hjärntvättad och obildad, det är verkligen inte speciellt trevligt!
Däremot skulle jag gärna vilja höra på vilka grunder du förkastar Big Bang-teorin, vad du har för argument för detta och varifrån din vetenskapliga skolning kommer. Jag förutsätter att du HAR formell bildning, och inte bara är en av dessa autodidakta "tyckare" som har en väldans massa åsikter men ingen grund för dem. Vi kan ha en vetenskaplig diskussion, gärna med inslag av vetenskapsteori om du vill, det är bara roligt.
Så upp till bevis, vad är dina argument MOT BB?