CITAT (Chili Linkan @ 17-02-2013, 23:12)

Då tolkade jag det hela fel, och menade inte dig personligen med det heller för jag känner inte dig personligen så det har jag ju helt klart ingen aning om.
Hela BB teorin bygger som jag fattar det på att allting har en början, men ett universum må ju alltid ha funnits. Universum kollar inte på en klocka så som vi gör.
Likaså förklarar inte BB teorin hur det började!? Hur började då det ? När det inte ens var ifrån början, jag kanske är vetenskapligt oförmögen men hur går det ens ihop?
BB-teorin betyder inte att allt har en början utan snarare att det är en av flera början... Just nu expanderar allt, som en följd av BB, men så småningom kommer energin "ta slut" och allt börjar falla tillbaka, inåt, samlas i en ny enorm konstellation och sedan börjar allt om igen. Så om ett antal miljarder år kommer en ny BB och allt börjar om igen. Tänkt sig att du blåser upp en ballong, gång på gång, på gång; den expanderar, når en yttre gräns, faller inåt och sedan blåser du upp den igen.
Exakt hur denna serie av BB började är en fråga som jag inte vet om någon vetenskapsman/kvinna kan svara på, kanske är det dags att inför ordet evigt även i vetenskapliga sammanhang? Eller vända sig till religionen, som har ett gabska enkelt svar = Gud (vilken man nu menar) skapade allt.