Anki - du har inte gjort något dumt utan något fantastiskt och beundransvärt!!!
Min katt har konstant tillgång på torrfoder, men får kladdig mat två ggr/dag. Däremot är jag osäker på om det fungerar att göra så med en fd hemlös katt - risken är att den bara äter för att den är rädd att maten ska vara slut i morgon....
Mitt tips är att skaffa en säck av något foder med extra energi, om den är mycket ute behöver den säkert extra energi! Kan du inte göra ett litet "bo" till den där den brukar sova? Och samtidigt ställa dit en skål m vatten och mat? Ha sedan lite extra koll så inte alla andra katter går in där.
Den kommer säkert lära sig var den hittar maten snabbt, och kanske bli lite mer tam. Om det går, beroende på hur lätt den "acklimatiserar" sig och blir tam kanske den kan få lite avmaskning, en vaccination osv. Ett tips är att snarast försöka utreda om det är en han eller honkatt - om det är en hona lär det bli ungar så då är p-piller en bra idé....
Tänk på att det finns fmånga katter som bor i stall etc, så så länge den har det varmt och mat kommer den klara sig utmärkt! Och vem vet, den kanske bestämmer sig för att flytta in

om hundarna och katten får vänja sig i lugn och ro kan det säkert gå jättebra med både hund och katt.