CITAT (Natur liv @ 17-02-2013, 16:22)

Terrängkörningslagen säger att det i alla fall är förbjudet att åkamed fordon i skogen om det är risk att skog tar skada. Det är helt klart att trädplantor i min trädgård riskerar att skadas när motorfordon kör över dem.
Jag tänkte också att det behövs en skylt, jag vill ju hålla mig vän med de som bor här runtikring. Det kan ju helt enkelt vara okunskap som gör att de tror att det är allmän väg. De kanske irriterar sig på mig som parkerar bilen ivägen eller som ställer grillen mitt på promenadstigen.
Jo men jag tycker... har du satt upp ett partytält där du har dina grejjer och de ändå kör rakt igenom... det känns ju verkligen som att de borde fatta... Tycker du är väldigt omtänksam och mån om de som kör igenom, men hur måna är de om dig? De kan ju faktiskt fråga dig varför du satt upp de där grejjerna om de nu fått för sig att det är allmän väg?
Men absolut, en skylt till att börja med men annars tycker jag du ska bygga på med dina hinder & göra dem så vackra som möjligt! Gärdesgård låter jättefint