Motti,
Det verkar vara nästan lika svårt att skriva vänligt till någon som skulle behöva få de orden för att då kommer det en gäng efter en och anklagar, att man är falsk, gör sig till ex. ex. det har du nog märkt?
Då är frågan att hur gör man? Det är många man skulle vilja ge sympati, men då ropas det troll, eller falskhet.
Det verkar som att inte ens det passar in. ......

. allt ska vara sååååå himla lagom att det ger inget till någon och blir man nertryckt när man gett sitt stöd till någon.
Det är lätt att ramla mellan stolarna hur man än gör. Vet det själv då innan jul när jag sjönk ner efter alla dessa operationer och mors och vår lilla hundens död, att jag satt här några dagar med medicinpurken i handen och bara ville försvinna ur allt och det var inte enbart nätet, utan allt som rammade, men fick bara skit från i forumet och sedan slängdes man ut härifrån, så visst kan någon i ett sådant läge ta sitt liv.
Jag sökte enbart lite tröst och hjälp, men .......maken körde iväg mig dit där jag fick hjälpen att se ljuset och framtidens möjligheter igen.
Jag förstår ditt resonemang med vänlighet, men här finns den inte!.....