CITAT (Natur liv @ 23-02-2013, 10:23)

Långkok gör jag på lediga dagar och frysen används flitigt. Att värma en färdig hemlagad gryta och koka nytt ris tror jag även småbarnsföräldrar hinner efter jobbet. Det handlar inte om att vara "duktig", utan att organisera matlagningen bra.
Självklart hinner man laga mat under helgen, och det tror jag många (de flesta) också gör. Men att laga all mat för familjen kommande vecka tar tid, speciellt om man nu inte vill äta t.ex. köttgryta 7 dagar i rad. Och jag tvivlar på att många vill tillbringa halva helgen lagandes mat. Man vill ju umgås, göra saker tillsammans och ofta har man/barnen aktiviteter etc.
Men jag har kanske en viss syn på livet eftersom både jag och maken har heltidsjobb som egentligen är mer än heltid. Hade vi jobbat kortare dagar antar jag att man hade haft tid att rulla köttbullar på kvällen. Eller göra grytor på vardagarna.... Kanske är det så många som lagar massor med mat från grunden varje dag gör, arbetar kryare tid, är föräldralediga eller pensionerade? Eller handlar det bara om intresse?