Vi har 3 katter som verkligen är 3 olika personligheter, var och en med sina egna knepiga egenheter.
Den äldsta är den smidigaste av dem och är det fortfarande trots sina 15 år. När hon var i "sina bästa år" satt hon också ofta högst upp på dörrarna precis som Malcolms katt, med den skillnaden att hon tog sej dit för egen maskin. Första gången hon lyckades ta sej dit höll hon på att skrämma ihjäl sin husse. Det hände en natt när han smög upp på toa utan att tända någon lampa och och när han passerade dörren hon satt på tog hon ett skutt ner på hans axel. Gissa om han höll på att kissa på sej!
Ett annat favoritställe när vi bodde i lägenhet var uppe på ett badrumsskåp över tvättstället. Där lyckades hon nästan skrämma livet ur min svärmor en gång. Svärmor är dels lite rädd för katter och just den här katten tycker inte om att "främmande människor" kommer för nära, och då rakt inte om de dessutom tittar henne i ögonen. Svärmor hade gått in på toa för att borsta tänderna och märkte inte att katten satt däruppe på ljusrampen och när hon böjde sej fram över tvättstället fick hon plötsligt ett fräsande kattplyte rakt i ansiktet.
Den näst äldsta är en väldigt "pratig dam" som jamar mest hela tiden. Hon har kommit på att det är en väldigt bra ackustik nere i källaren. Hon brukar ofta sitta därnere och avgrundsvråla, ju högre desto bättre. Allra roligast är det när matte är med och stämmer in i "skönsången". (Då tycker husse att vi är barnsliga...

)
Tredje katten som är den enda som vill gå ut och när vi öppnar för att släppa in henne brukar hon rusa in som skjuten ur en kanon. Oftast är hon vrålhungrig men hon har fått för sej att jag måste följa med henne till matskålen och säga varsågod innan hon börjar äta. Gör jag inte det kan hon sitta hur länge som helst och bara titta uppfodrande på mej och hon lyckas alltid få mej att falla för sina bedjande ögon, hur trött jag än är på hennes idiotfasoner. Undrar om hon ser mej som någon sorts matriark, annars fattar jag inte varför i hela friden hon håller på så...
Redigerat av Cacki: 23-02-2013, 12:32