CITAT (Motti @ 24-02-2013, 00:12)

Men sent om syven så kan man inte bygga ett långt äktenskap på enbart sex !det handlat om respeckt och att ta hand om varandra också och att respecktera att man är olika .jag har varit gift med samma man i 38 år !men värderar andra saker mer än vårt sexliv .personligen tycker jag att sex är överskattat och framställs i dag som det enda saliggörande i ett förhållande !ett förhållande 'är så mycket mer än sex .Som jag skrev innan fungerar inte relationen i övrigt så fungerar inte sexet heller !
Precis som du har jag levt väldigt länge med samme man (sedan jag var 17 år) men jag ser lite annorlunda på det här med sex och vill gärna vända på saken, fungera inte sexet så fungerar inte häller relationen i övrigt. Nu är ju sex så väldigt mycket mer än själva samlaget. Som exempel, vi är på en stor fest med massor med människor och i vimlet skymtar jag min man och tänker "wow, honom vill jag ha", det är också sex. När man inte längre känner sig attraherad av sin partner tror jag faktiskt att man är lite illa ute.Sen rymmer så klart ett bra förhållande så mycket mer, vänskap, tillit, gemensamma intressen och minnen osv.
Gita