Jag tror att det har delvis med ålder att göra, men om två +55 singlar träffas och blir störtkära eller bara passionerat tända på varandra är jag alldeles säker på att de håller på som tonåringar, med den skillnaden att allt är ännu bättre, då de har även erfarenheten med sig i ryggen.

Själv har jag fått en rejäl nytändning i förhållandet sedan min operation, innan fick vi till och med anpassa kramar. Så visst kan +40 också hålla på som man gjorde när man träffades. Men det är också ännu bättre nu, för vi vet precis vad den andre tycker om och inte.
Annars så är det i alla fall i mitt förhållande så att det har varierat genom åren. Vissa perioder infinner sig inte det där pirret i maggropen hur man än kisar över rummet och andra perioder behöver man bara tänka på hans form på överläppen så är det kört...
Jag tror att sex är olika viktigt för olika individer. Problem uppstår när en person med större behov försöker att leva med en person med mindre. Där gäller det verkligen att jämka till det för att få det att fungera.