CITAT (Huggorm @ 24-02-2013, 17:41)

Tasmanien kanske, annars tycker jag Australien verkar för torrt och varmt. Lite för många giftiga djur också, det verkar ju krylla av farliga ormar, skorpioner och spindlar.
Njae, SÅ illa var det faktiskt inte

, men jag hade samma bild innan vi varit där. Torrt och varmt ja, i centrala delen, men längs sydkusten, eller sv delen är det mer tilltalande klimat för oss nordbor... Och så även Tasmanien också förståss.
Visst såg vi både ormar (min pappa stötte tom på en brunorm på en av sina utflykter i Melbournes utkanter) och spindlar (maken höll på att sätta sig på en Redback) men på något sätt går det ganska bra att samexistera med dessa djur. De jagar ju inte människor och håller sig helst undan om de kan. Man vidtar bara några enkla försiktighetsmått som att inte gå i högt gräs barbent, skaka skorna om de stått ute osv. Sedan finns det mer otäcka odjur i vissa delar, och mindre i andra - också något att ta i beaktande.
Jag har fobi för allt med 8 ben, och skulle ändå gärna flytta tillbaka om jag bara kunde få ett vettig jobb och om det inte vore på andra sidan jorden (negativt för barnens skull, inte så mycket för oss

)