|
Jo, något finns i det att kvinnor blir mer aktiva när man inte riskerar att bli med barn. Det finns ju resor för äldre kvinnor ex. till Afrika för att de vill ha ett ordentligt ligg med en ung man. Mer förekommande än man tror....
Under min långa äktenskap har vi kunnat prata om allt och anpassa oss med varandra och när man som kvinna inte är just då på hugget när maken är, så kan man ge närhet och utan att själv orka med just då ser på att maken får sitt ändå utan att känna bortstött pga. sjukdom, mindre ork osv. Det finns en trygghet i det och jag vet att mannen ser sig inte som 20 åring om detta funkar i ens äktenskap.
Motti, Jag var också 18 år när jag träffade min make och hade inte "övat" på innan sexbiten i mitt liv. Kanske min egna barndomsminnen gjorde det att man var rädd i början, men nog blev jag så in i vassen kär och galen i min man, men sedan planar det ut periodvis --- barnafödande ex. men man tar nya tag ihop och blåser upp i glöden och mår bra i det. Jag skulle inte gått och blivit kär i en man vid 50+ i den åldern, så nog såg man på mannens kropp annorlunda då än nu. (men det var nog det att jag såg min egen fars äckliga kropp vid, tja ni vet?)
Även att vi båda har blivit äldre och ser inte ut som 20 längre så känner jag mig lika älskad av honom som jag älskar min mans kropp. Kanske ovanligt numera när så många skiljer sig, men de tankar har inte funnits hos oss. Det finns hur många åsikter beroende av ens erfarenheter så det som känns bra för oss, tror vi på.
|