Förra sommaren blev vi ju färdiga med altanen, och händiga sambon fick upp fina smidesräcket vid det stället där det är en bit ner till marken (gräsmattan sluttar där, och är ca 60-70 cm vid högsta punkten).
Vi har ju en ganska torr tomt med sandjord & detta är ett varmt söderläge, men det som är bra just där är att stuprännan kommer att gå ut vid hörnan så där kommer det att bli lite naturlig vattning vid regn & den naturliga dräneringen är jättebra i hela tomten.
Det gäller i alla fall den här hörnan, som är ca 1,8x3 meter och vid den kortare delen är det sedan förra sommaren i början planterad en trädgårdspraktry, "Bristol Snowflake" som står angiven att bli ca 1,5 m bred & hög.
Det jag funderade på är om man skulle kunna sätta två Wasagaming vid den kanten som är 3 meter eller om det blir för mycket? Har oxå tittat i Kajsas fina rosalbum & fastnat jättemycket för "Marga" som jag tycker är extremt fin och tänkte att man kanske kunde ha Wasagamingen längst in och Margan ca 40-50 cm från hörnkanten? Det står lite överallt att Wasagamingen blir 1,5-2 meter bred och det räckler ju inte riktigt för att fylla den långa sidan, men nu bor jag ju i zon 1 & det är ju ett varmt läge... Vad tror ni?
|