Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hoppande ögon/Nystagmus
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 28-02-2013, 13:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Finns det någon hör som också är drabbad av hoppande.

Men varför skall det ta 5 år innan man får en diagnos? Och då bara efter tjat och thafs från min sida

Undrar ju om det kan bli bättre eller om man skall leva med detta (och min yrsel som troligen kommer därifrån)

Varför tror läkaren ofta inte på sin patient? Från första början när yrseln kom, tyckte jag att det hänger ihop med ögonen. Men nej då det är två helt olika saker fick jag höra.

Jag är så trött på det som kallar sig sjukvård. Sedan omkring 20 år kämpar jag bara......

Elisabeth

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 02-03-2013, 14:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Ja Kerstin sjukvården här hos är mycket dåligt men det har det varit i många år.

Men det där med mina ögon tog nu 5 år. När synen blev sämre och sämre och allt blev dimmigare och nyinköpta glasögon inte hjälpte så ville jag komma till SU:s ögonklinik.

Men ny då, jag fick remiss till en ögonmottagning i stan. Där var det löpande band princip, 15 minuter sen var allt klart.

Året därpå försökte jag igen att få en remiss. Då tyckte husläkaren jag skulle åka till Kundälv till en ögonläkare och där fick jag betala hela undersökning själv

Förra året fick jag nu remiss till ögon på Lundbysjukhus. Det var i börjag på juni. Lundby skickade remissen tillbaka, dom kunde inte hålla vårdgarantien (trots att dom skrev på hemsidan att ögon har ledig kapacitet)

Så ringde mig en läkare från vårdcentralen och undrade vad göra? Skick till SU:s ögonklinik......
          Då fick jag meddelande att dom inte heller kunde hålla vårdgarantin men att jag få en tid hos Scanloc. Så 4 månader fick jag tid där i början av november men jag skulle göra 2 undersökningar till. Den första var i början av året där och den andra nu i Kungälv.

Sköterskan i Kungälv var den första som också talade om för mig vad hon hittade och framförallt hon lyssnade på mig och vilka besvär jag har.

För allt det måsta man kämpa i 5 år och knappt se något. Kan t.ex. aldrig fylla i en blankett för raderna försvinner för mig.
          Eller att stå i en affär och titta på en hyllrad med varor och leta efter något, omöjligt för mig. Allt måste jag hitta snabbt för annars går det inte längre.

Skall bli spännande när ögonläkaren hör av sig nu när alla undersökningar är gjorda.

Elisabeth

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-08-2025, 16:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon