|
Motti, Det är nog lite svårt att helt sluta med all verksamhet om man kört för fullt innan ........
Vi har företaget kvar, men i mindre utstäckning och han (med sina affärskompissar) drog ur sig ur det redan vid 55+ och har sedan rest och golfat. De har fortf. kontakt med affärsvänner, en fr. Gekland och en fr. Skotland.
Jag upplevde inte alls något att han springer på bena här hemma när han började stanna mer hemma, enbart blev det ett nytt sätt att umgås, mer frihet att resa osv. Men vi har varit väldigt tajta med varandra under hela vår gemensamma och låååånga liv.
Hans revisorsbyrå ger honom en del jobb gm att lära nya unga personer att starta eget, och det är helt i frivillig bas. Man blir mörkrädd när man får höra hur aningslösa många av dem är..... men han tar inga som tror sig veta, utan dem som verkligen vill lära sig från grunden en verksamhet som ska bära i framtiden.......
Han trivs med tillvaron och det gör mig glad, för även jag oroade mig hur det skulle bli, men att det trappades ner i olika etapper, gjorde att vi vante oss vid det. Ingen av dessa i gänget är ännu i pensionsålder och har ännu energi att leva på så de vill utan oro för framtiden.......
Redigerat av Ugglemormor: 03-03-2013, 10:34
|