CITAT (ryss_бори @ 03-03-2013, 15:15)

Jag skulle vilja veta hur den där "sexuella peaken" egentligen definieras. Är då man är som mest sexuellt aktiv, eller är det då man känner störst lust, och vill vara aktiv? För det är två vitt skilda begrepp, som inte behöver hänga ihop. Jag har nämligen svårt att tro att lusten skulle vara större i 40-års åldern än hos 16-åringar, men visst, orkar nån leta fram en exakt definition så ger jag mig.
Du skrev i någon tråd att du är yngre än de flesta här och du.. det märks. Någon exakt definition lär du inte få men faktum kvarstår, kvinnor på 40+ är klara med barnafödandet och risken för oönskad graviditet har minskat drastiskt, de är även mognare och vet vad de vill och går inte på vad som helst längre medan yngre tjejer kan vara lite osäkra och vilsna i tillvaron. Går man in på en kontaktsajt lär man märka aatt de flesta kvinnor i medelåldern vill träffa yngre män och det bror på att medan kvinnors önskan och vilja till sex har ökat så har männens förmåga minskat även om lusten och önskningarna finns kvar.